Vaše střeva jsou nejdůležitější pro vaše zdraví

Aneb jak preventivně působit na nemoci jako jsou:

• Crohnova choroba
  • Neurodermatitida
  • Ulcerozní kolitida
  • Syndrom dráždivého tračníku
  • Pálení žáhy
  • Alzheimerova choroba
  • Parkinsonova choroba
  • Autoimunitní onemocnění
  • Rakovina
  • Alergie
  • Únavový syndrom
  • Vyčerpání, Deprese

Zdravá střeva významně snižují riziko, že se u vás vyvinou tyto chronické onemocnění. Chcete vědět jak jste na tom? Udělejte si TEST!

O střevě se v současné době mluví jako o druhém mozku.

Ano, až tak jsou střeva - zdravá střeva - důležitá. Zdraví střev rozhoduje o vaší fyzické a psychické pohodě a také o tom, zda zůstanete zdraví až do vysokého věku. Proto se jim speciálně věnujeme na Klinice biorezonance v Litoměřicích.

Význam střevního zdraví

Střeva hrají klíčovou roli v celkovém zdraví a pohodě člověka. Jsou nejen hlavním místem trávení potravin, ale také významně ovlivňují imunitní systém, duševní zdraví a mnoho dalších aspektů lidského organismu.

Co je to mikrobiom a jeho význam

Mikrobiom střeva, složený z bilionů bakterií a jiných mikroorganismů, je zásadní pro správnou funkci těla. Tyto mikroorganismy pomáhají nejen v trávení, ale také ve výrobě vitamínů, boji proti infekcím a regulaci imunitního systému.

Jak střeva ovlivňují duševní zdraví

Existuje stále více důkazů o vztahu mezi střevním zdravím a duševním stavem, často označovaném jako "osy střevo-mozek". Zdravý střevní mikrobiom může pozitivně ovlivňovat duševní zdraví, zatímco nerovnováha v mikrobiomu může vést k psychickým problémům.

Udržování zdraví střev

Pro udržení zdravých střev je důležitá vyvážená strava bohatá na vlákninu, pravidelný příjem probiotik a prebiotik a minimalizace stresu.

Strava bohatá na vlákninu

Vláknina je klíčová pro podporu zdravého trávení a udržení optimální funkce střev. Potraviny bohaté na vlákninu, jako jsou celozrnné produkty, ovoce a zelenina, by měly být základem každodenní stravy.

Význam probiotik a prebiotik

Probiotika (živé kultury přítomné v některých fermentovaných potravinách) a prebiotika (složky potravin, které podporují růst zdravých bakterií ve střevech) jsou nezbytná pro udržení zdravého mikrobiomu.

Minimalizace stresu

Stres má přímý vliv na střevní zdraví. Pravidelná relaxace a techniky snižování stresu, jako je meditace a jóga, mohou pomoci udržet střeva v dobré kondici.

Otázky a odpovědi

Jak mohu zlepšit své střevní zdraví?
Začněte zařazováním více vlákniny do své stravy, pravidelně konzumujte potraviny bohaté na probiotika a prebiotika a vyhýbejte se nadměrnému stresu.

Jak rychle mohu vidět výsledky změn ve stravě na své střevní zdraví?
A: Zlepšení můžete pozorovat již po několika týdnech, ale pro trvalé výsledky je důležité udržovat zdravé stravovací a životní návyky dlouhodobě.

Může špatné střevní zdraví ovlivnit moje duševní zdraví?
Ano, existuje stále více důkazů podporujících spojení mezi střevním a duševním zdravím. Nerovnováha ve střevním mikrobiomu může přispět k řadě psychických problémů.

Střevo je zodpovědné za vstřebávání živin, které jsou důležité pro každou buňku v těle.

Zdravé střevo brání vstupu toxinů, alergenů a nebezpečných mikroorganismů do těla.

Nemocné střevo toto nedokáže, protože propouští do těla cizorodé látky. Pokud se toto stane, imunitní systém začne bojovat a dochází k chronickým zánětlivým reakcím.

Chronické zánětlivé reakce vedou k neinfekčním onemocněním, jako jsou alergie, revma, akné, autoimunitní onemocnění, kardiovaskulární choroby, psychické problémy, dokonce i autismus, rakovina a mnohé další.

V lékařském výzkumu existuje nespočet studií, které prokazují souvislost mezi střevními problémy - i těmi nepozorovanými, chronickými zánětlivými reakcemi a nepřenosnými nemocemi.

*)Například, výzkum publikovaný na platformě MDPI ukazuje, jak střevní dysbióza může hrát klíčovou roli v patogenezi migrény prostřednictvím produkce zánětlivých cytokinů, které mohou modulovat osu HPA a aktivity nervu vagu. Tato studie rovněž ukazuje na vzájemnou souvislost mezi migrénou a chronickými nepřenosnými onemocněními (CNCDs), kde dysbióza střevního mikrobiomu může hrát významnou roli jak v rozvoji migrény, tak v progresi CNCDs (MDPI).

Další výzkum publikovaný ve Frontiers in Immunology poukazuje na vztah mezi obezitou, diabetem a střevním mikrobiomem. Zmiňuje se, že změny ve střevním mikrobiomu jsou jednou z příčin obezity a ilustruje, jak může být obezita šířena prostřednictvím střevního mikrobiomu, což naznačuje, že střevní mikrobiom hraje významnou roli nejen v rozvoji obezity, ale i v možné léčbě metabolických onemocnění prostřednictvím transplantace střevního mikrobiomu (Frontiers).

Výzkum uveřejněný v Genome Medicine zdůrazňuje interakce mezi střevními mikroby a hostitelem v fyziopatologii obezity a metabolického syndromu. Popisuje, jak střevní mikrobiota pomáhá zvýšit skladování tuků hostitele a jak její změny mohou stimulovat nízko-gradovaný zánět, což napomáhá rozvoji metabolických onemocnění (BioMed Central).

Udělejte si test a získejte slevový kupon na diagnostiku svého zdravotního stavu!

Nečekejte na svého lékaře. Začněte jednat a uzdravte svá střeva. Odměnou vám bude životní energie a pozitivní pocit v těle. Přijďte na kontrolu na Kliniku biorezonance v Litoměřicích

Napište mi!

Možná je něco, s čím potřebujete pomoci a rádi byste zjistili, zda právě vám můžeme pomoci? Pak rozhodně neváhejte a odpovězte na tento email nebo napište přímo na můj osobní: Renata.kralova@kralovstvi-tiande.cz.

Přidejte si náš profil Kliniky Biorezonance na Facebooku a buďte s námi ve spojení. Protože nikdy nevíte…… https://www.facebook.com/klinika.biorezonance

Objednejte se!

Pokud se chcete k nám rovnou objednat, udělejte to právě zde: https://klinika-biorezonance.cz/

Bc. Renata Králová